Czy pomijanie kolacji pomaga w schudnięciu?

0
149

Zbyt późno zjedzona kolacja bądź za obfity obiad zjedzony w porze kolacji to przyczyny, przez które wielu ludzi zauważa gwałtowne skoki wzwyż na wadze. Jednak musimy pamiętać, że całkowite pomijanie kolacji mija się z celem. Co zrobić, by kolacja, mimo jej zjedzenia, pozwoliła nam schudnąć?

Dlaczego lepiej zjadać kolację?

Kolacja jest bardzo ważnym posiłkiem w ciągu dnia. Stanowi jego zwieńczenie, którego lepiej nie pomijać, nawet jeśli uważamy, że pominięcie tego posiłku pozwoli nam szybciej schudnąć. Nie wiemy jednak, jak bardzo się mylimy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zjedzenie zdrowej, zbilansowanej kolacji, aniżeli narażenie swojego organizmu na nocne podjadanie czy zbyt obfite śniadanie następnego ranka. Kolacja wcale nie musi być duża, może to być mały posiłek, jednak musimy mieć na uwadze, by dostarczał naszemu organizmowi potrzebnych mu substancji odżywczych.

Zasady doskonałej kolacji

Dobra, smaczna, zbilansowana i zdrowa kolacja, której zadaniem jest pomoc w schudnięciu, powinna być spożywana nie później, niż 2-3 godziny przed snem. Jest to optymalna opcja, gdyż wtedy nasz organizm będzie miał szansę strawić zawartość żołądka, zanim położymy się spać. Nie wolno spożywać kolacji bezpośrednio przed snem, gdyż wiele substancji może zostać niestrawionych, co bardzo często objawia się wzdęciami i bólami brzucha.

Powinniśmy stawiać na niskokaloryczną kolację, lekką i niskotłuszczową. Dbając o sylwetkę i zdrowie, warto komponować lekkie talerze na kolację, które uspokoją nasz żołądek i zapewnią nam spokojną noc oraz niezwykle pogodny poranek. Objadanie się przed snem znacznie utrudnia proces zasypiania.

Regularnie spożywana kolacja jest gwarancją braku dobowych wahań glukozy we krwi. Spożywając kolację nie ryzykujemy, że w nocy obudzimy się głodni i zaczniemy niekontrolowanie podjadać.

Co powinno znaleźć się na naszym talerzu podczas kolacji, a czego się wystrzegać?

Ostatni posiłek w ciągu dnia jest bardzo ważny i powinien zostać dostosowany do naszych celów. Jeśli pragniemy schudnąć, powinniśmy szczególnie dbać o to, co jemy. Śmiało możemy sięgać po serki, jogurty naturalne czy twarożki. Pozytywnym akcentem na naszym talerzu będą ryby, kurczak, czy jajka, które posiadają w sobie ogrom drogocennego białka. Jeśli zaś chodzi o warzywa, w posiłek kolacyjny najlepiej wpisują się te, które zawierają małe ilości błonnika pokarmowego. Najlepszym wyborem będzie marchew, sałata czy pomidor.

Podczas kolacji na pewno powinniśmy się wystrzegać wysokotłuszczowych i ciężkostrawnych produktów. Najgorszym możliwym wyborem są fast-foody, tłuste mięsa, sałatki z majonezem czy chipsy. Niezbyt dobrym pomysłem na kolację są także słodycze, które mają w sobie same puste kalorie. Niektóre owoce i warzywa także lepiej sobie odpuścić, np.: śliwki, bób, gruszki, winogrono, jabłka, cebulę czy pora.

Mając trudności ze skomponowaniem dobrego, zbilansowanego jadłospisu, możemy wybrać catering dietetyczny Mysłowice, który znacznie ułatwi nam kwestię samej kolacji, jak i całej diety. Dobrze dobrana dieta odchudzająca to nie tylko korzystny wpływ na naszą sylwetkę, ale również na zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here